onsdag 14 juli 2010

Beauté

Nu är jag hemma i Sverige! - Kom hem igår morse, och kommer stanna i en månad!

Idag var jag på stan i Lund och shoppade lite. (Har inte shoppat på länge). Gick in på Åhléns, och kom ut drygt en timme senare, nöjd med noggrant utvalda kosmetik produkter från diverse märken och en parfym (Coco Chanel, Mademoiselle).







Läppstiftet till vänster är från Estée Lauder (1A0 Vanilla Truffle).
Läppstiftet till höger är från Christian Dior (014 Rouge Dolce Vita, Dolce Vita Red).
På riktigt ser färgerna inte ut som på bilden.
Den till vänster är mer alá nude/beige och den till höger är riktigt romantiskt röd.
Jag köpte två rouger från Estée Lauder, men orkade inte lägga upp bild på båda.
Den ena är mer mild rosa och passar bra med rött läppstift.
Den andra är mer varm/beige-rosa och passar bra tillsammans med neutrala läppar.

Jag hittade även en jävligt snygg, marinblå stråhatt i en vintage affär! -
Den ser inte ut som något ni kan föreställa er, men jag orkade inte fota mer ikväll.
Funderar på att inkludera den i nästa plåtning med en modell istället. Då får ni se!

Till sist köpte jag även ett par byxor och en skjorta på Vero Moda,
och hittade förnurligt nog en snygg turkos bikini i min hat-affär BikBok,
en creme färgad strandväska av strå från Noa Noa
och en underbar blå 60-tals inspirerad kjol från Topshop.

Kändes bra att äntligen spendera lite av min lön -
hade som sagt inte shoppat på riktigt länge!!


Imorgon blir det förhoppningsvis strandvisit tillsammans med Fredrik och ett annat
par som jag inte träffat på länge. Längtar efter solbränna och saltvatten!

Nu ska jag sova, godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar